IP

Register on greewards.com - invitation by OPENCODE SYSTEMS SDN BHD

Friday, September 12, 2008

Lebih Sudu dari KuAh Da....

haa.. camtula perumpamaannya... citernyer???? ok kita mulakan....

dah dua tiga hari maid mintak beli shampoo.. katanya shampoo yg ada skang nih gak cocok... buat kepalanya gatal... saya jenguk kat toilet.. ada dua botol shampoo.. rejoice n head n shoulders.. itu tak cocok???

semalam saya pg tesco.. bw dia skali memandangkan baby pun ikut (first time baby pg shopping complex)... mula2 ingat nak buat tak tahu jer psl shampoo.. tapi kesian pulak.. so bwk ke tempat shampoo.. seperti biasa... saya ambik tesco brand bg kat dia... tergatal mulut pulak tanya.." yg nih ok?"tau apa yg dia cakap?????

"saya mau pantene......"

mendidih darah saya dengar.....sabar... skang nih kat kedai.. jgn melenting.... saya pun tak pkai pantene dia nak pakai... dahla shampoo ari2.. bankrapsila camnih.. tokey shampoo pun bangkrap.. tapi still taknak hampakan dia.. saya ckp "kalau kamu yg pantene.. boleh... tapi saya potong gaji kamu... kamu beli sendiri" ...dengan harapan dia ckp "takpela ibu.. ambik yg sana aja"...... tapi lain yg diharap lain yg jadi.. dia jawab "ok".... la....haru biru betul.... camner nak potong gaji.. dah nak tukarpun... huwaaaaa..... rugi duit gua RM10... saya takkan berkira kalau kerja dia ok.. nih... malas nak citer dahla... saya dah citer kat entry dlemma..... takpela.. nak buat camner... dia bukan tahupun dia akan ditukarkan.. mama jeling ngan pandangan yg cukup tak puas hati... takpela ma.... rezeki dia....

3 Comments:

shafa said...

nsb ler majikan die bkn akak yg garang nih...
confirm pasnih mmg xamik dh org indon....
serik ler....
sume indon jahat....!!!

Shabaneeny Mahmud said...

maroh org indon kalu tgk nih.... tok semo jhtla... ado jugok ok... tapi doh keno hok gini.. nasib badan...

azam alcatrazze said...

sabar n cool down.. dalam banyak2 yang tak OK ada jugak yang baik.. ingat tak maid Bik Chak hari tu... Ok je..

La ni memang payah.. kalau diorang yg kat Mesia tu buat mcm yang kat HK ni.. tiap2 minggu diorang libur (cuti).. lagi la payah.. sah2 diorang bersosial dan ramai lagi contact.. tengok diorang pakai pun MasyaAllah.. sampai Orang HK pun pandang dengan Jelik je.. Over yang terlampau.. tapi ada juga yang bagus.. buat grup Usrah kat taman2..
p/s: Maybe jugak sebab sini jauh ngan tanahair diorg so, takleh la nak lari2 mcm kat Mesia.

Panoramic Slideshow

Autograf..