IP

Register on greewards.com - invitation by OPENCODE SYSTEMS SDN BHD

Sunday, September 14, 2008

"BendEr" tu.......

ok.. ari nih saya nak tunaikan janji saya... nak citerkan apa "bender" tuh... "bender" tuh adalah maid.. harap korang ada baca dlemma.... so last friday.. mama terima call dr ejen yg mana new maid dah sampai.. so dia mintak kitorang jumpa dia n diskus...

so saya n mama pglah jumpa dia... dia jumpakan kitorang dgn new maid.. nampak ok w/pun sebenarnya instinct saya kuat mengatakan yg dia nih cam tak ok... tapi dsebabkan pkirkan anak2 (former maid ada contact kat kl.. sedara ramai.. ada hp laktuh).. so cuba tolak rasatuh... tapi yg tak syioknya kitorang kena tambah RM1,200 sdgkan sblum nih dia ckp kena tambah dlmRM900 jer...(sblum nih dah byr RM3,700)... call mr Azam kasitau sama dia... dia cam tak puaS hatila ... cam taknak jer... saya dah mula panas hati.. tu yg saya tension tuh.... kitorang dah siap cam nak bergaduh pun psl nih.... saya mintak opinion ma (geng adik beradik) memandangkan dia penah duk kat umah saya n tgk camner former maid tu keje.... so... Mr Azam ikut jugak keputusan saya.. Bayar RM1,200 n tukar....

sabtu mlm dlm kol 9... kitorang antar former maid n ambik new maid... masa nak inform former maid suh kemas brg mmg rasa sayu sgt.. kesian pun ada... rasa bersalah pun ada.. macam saya nih dah menabur pasir dlm periuk nasi dier...tapi saya cuba pkkan bender2 yg dia buat tak betul saya terpaksa buat keputusan beginih... kalaulah dia nih senang dibentuk.. mmg saya tak nak tukar... tapi... budak nih tak dgr ckp masalahnya... ishh..s erabut betul.. sebab tuh wanita tak boleh jadi pemimpin.. penuh dengan emosi dan perasaan yg mana boleh menggugat keadilan ke atas keputusan yg akan dibuat....

berbalik citer new maid...sampai umah dlm kol 10.. suh dia tdo.. mama ada inform skit2 apa yg perlu buat n borak2 kosong dgn new maid... yela.... dgn harapan timbul keserasian gituh.. cuba buat baik tapi lain pulak jadinya.... apa yg terjadi??? nanti saya citer....

2 Comments:

Anonymous said...

maid indon sekarang nie bukan boleh diharap sangat.. pemalas, suka tipu dll lagie.. buang duit jee..

Shabaneeny Mahmud said...

betull.. sokong 100%

Panoramic Slideshow

Autograf..