Sunday, September 14, 2008

InDon ohhh.. Indon.....

ok... skang kita sambung apa yg terjadi..........

lps borak2 kejap dgn new maid.. kitorang suh dia tdo... mama dah ckp nanti sahur mama akan kejutkan dia.. yela.. baru smapai.. mana nak tahu guna dapur.. masak nasik.. so mama kena tunjuk dulula....

mama dtg kejut saya kol 4.30 pg.. dia ckp maid sakit perut... tak tahu kenapa.. tapi mama dah kasi ubat n minyak pada dia... mama ckp esok pg pg klinik tapi maid taknak... dia tetiba ckp nak blk kl... so kitorang buat tak tahu jela.. masa makan shaur saya pg tanya dia.. nak puasa ke tak esok... dia ckp tak.. okla.. dah sakit camner nak sahur n bla tak sahur mana ada tenaga.... tuh yg saya pkir...
lps sahur.. maid tdo.... kitorang pun tdo....

kol 730 pg.. mama dtg lagi bilik saya.... mama ckp maid taknak keje... dia nak balik kl.. apa kes nih.... tetba jer.. blum keje dah tak nak keje.... saya kuar tgk.. dia stil duduk sambil menekan2 perut.. konon2 sakit perut.. mama dah start tak percaya... cam tipu jer minah nih.... saya bgatau mama.. dia taknak keje takyah paksa.. kita antar balik umah ejen.... saya nak mintak duit balik.. saya dah taknak ganti...

dlm kol 845pg..... kasitau maid nak antar dia ke rumah ejen (sejak kol 745 pg maid dah stanby kat atas tangga luar.. nak blk sgt kot)... suh dia naikm kereta...tetba dia melenting... " tadik bilang umi (merujuk ekpada ejen) mau dtg (sambil embebel-bebel ntah apa2)...... tak mahu pulang rumah umi.. hantar saja saya ke stesen bas".. dgn keadaan kontrol marah saya ckp" mana boleh.. saya ambik kamu di rumah umi.. kenala hantar ke rumah umi.. nanti umi hantar kamu pulang Kl"... nak tahu... tba2 dia tengking " malula nak balik dgn bwk brg camnih!!!".... " takpalah.. saya jln kaki"... sambil ambik brg2 dia n terus berjalan ke pagar.... saya n mama terus gelabah.. mama ckp kat dia " kamu pgla.. passport kamu pun takde.. dpn tu ada polis" .. dia buat dek jer.. menonong kuar dr dr pintu pagar.... dup dap.. dup dap... tetiba jantung bergerak kencang.. terus call ejen.. sambil2 tuh mintak budak2 masuk dlm kete... ambik baby skali.. mama kunci umah... kitorang bwk kete pg carik.. nasib abik... jumpa dia dah dkt ngan jln besar.. saya cuba tpu dia dgn ckp yg saya nak antar ke stesen bas.. tapi dia taknak naik kete jugak.. at alst suh dia sendiri ckp ngan ejen... dia taknak ckp.. ejen offer nak dtg ke tempat kitorang.. oklah...so tunggu ejen dtg.....

bla ejen dtg.. dia dah start buat2 menangis.. naik kete ejen terus pg utk diskus kat umah kitorang.. citer semuanya kat ejen... ejen offer maid lain.. saya dah taknak..serik!!! saya bgtau saya nak duit balik.. dia call ejen KL bgtau minah tu larik.. punya angin satu bdn ejen KL.. ejen ckp maid lama dah antar KL... duit RM1,200 pun dah bg pd ejen KL.. punah harapan saya masa tuh....saya tanya bla blh dpt duit?? ejen ckp lps dia jual minah tu pd org lain.. bila tuh???syaa pk lagih... saya bgtau ejen saya nak ambik balik maid lama n duit RM1,200 tuh... dia lagih skali call ejen KL.. dia kata ok.. apa sebab saya menjilat ludah saya sendirik?? saya taknak rugi RM1,200... bla saya buat keputusan camtuh duit saya dpt balik.. kalau nak tunggu.. ntah bla dia nak bg duit semula.. jgn jadi mcm peribahasa nih " yg dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran"....

skang?? ha... takde maid langsung... maid lama maybe dtg esok.. itupun kalau dia nak dtg... kesian mama... penat balikla dia... mana nak kemas umah.. nak masak.. saya pulak dah tak lama nak blk KL.. risau... kesian.. tension.. semuanya dah bersatu.... tak tahu apa nak buat n apa nak pikir... biar Allah yg tentukan....

mmg saya dah serik nak ambik maid especilly indon.... saya cuba untuk tidak berpikir camner bla semua blk kl nanti.. arghh... takpela.. lambat lagih.. budak2 akan balik bulan 12.... so byk masa n byk bender yg maybe akan berlaku... tunggu n lihat sajala....

2 Comments:

alcatraz said...

teruk betulla maid indon ni... ada sindiket kot.. kalau kat saya dia tengking mcm tu.. memang makan gigi la dia.. kuang ajar toll

shabaneeny said...

saya pun tergamam masa dia tengking tuh... terkejut... mmg betul2 keras hati..

Panoramic Slideshow

Autograf..