IP

Register on greewards.com - invitation by OPENCODE SYSTEMS SDN BHD

Tuesday, September 9, 2008

D'lemma.....

mmmm...... saya mmg sedang dlemma skang... it's all about my maid..... this is my second maid (Indon) after the first one aritu ada penyakit sawan giler b***......... burn duit asben ms tuh.. ambik yg skang nih pulak... ntahla... tak tahu nak ckp mcmner... buat keje cincai jer..... even basuh pinggan boley ada sabun lekat kat pinggan! kemas rumah.. lagila jangan harap.. cam tak kemas jer... ptg for sure mesti ada time tdo... tapi mlm still tdo awal... sekejap2 masuk bilik.. ntah buat apara.... maybe main phone.. psl dia nih ada boipren.... tapi bab jaga budak.. mmg no 1..... anak2 saya semuanya ok ngan dia... tapi cuma tu jela... camner saya nak tinggalkan anak2 ngan dia kalau ptg mesti tdo? tak ker kelaparan anak2 saya nanti tambah2 yg baby tuh.... boley thn ker saya ngan sikap dia yg camtuh? tambah pulak Mr Azam jauh nun di HK.... saya sorang kat Kl ngan budak2... pening bla pikir.... masa dah suntuk.... 24/9 nih saya dah start keje.....

Actually my mom n i dah pegi jumpa ejen tuh n mintak tukar.. tapi sampai skang stil takde news... lagipun... kalau tukar saya takut dpt yg lagi teruk dr nih!!! bla tgk muka maid nih saya jadi kesian la pulak.... macam tak jadi nak tukar.. tapi bla tgk cara dia keje... macam tak sanggup saya nak handle nanti... tambah lak ngan keje opis lagih... arghghhhhhh... mau giler kot nanti... tak pasal2 anak2 jadi mangsa....

Before Indon maid... kitorang ambik siamese... budak tu mmg before this dah keje ngan my mom.. so mmg okla... dia stay ngan kitorang 3 years... last year after raya berenti psl nak kawin... lagipun dia dah buat perangai ntah apa2.. yela tu caranya nak bgtau yg dia dah taknak keje... tapi skang nih nak dpt siamese dah susah.. diorang prefer keje kat restoran drpada keje kat umah org.. yela.. keje kat restoran lagi glemer.. tak gitu??? ishh.. nih dah melalut nih...

apa yg patut saya buat? tukar @ tak? lagi satu maid saya nih ramai sedara kat kl.. nanti bla saya pg keje... dia jemput sanak sedara dtg umah buat kenduri.. takke haru biru jadinya... dah sah saya la sponsor utama kenduri tuh... ishh.. tak sanggup saya..... ramai lagi org mesia yg susah.. kenapala nak bg kat org asing?...... betul tak? kdg2 sampai saya terpk.. if satu hari dia larikan budak2 camner? mmgla kita takleh berburuk sangka... tapi dah byk kes camtukan... maybe it's the worst senariola..... tapi kalau ambik yg baru, tak tahula camner peel pulak.. kena gamble lagih.. tak sanggup saya nak hadapi kalau lagi teruk pada yg skang nih.... tak sanggup nak ambik risiko tuh.... mmg ejen ckp yg terbaik.. tapi bleh percaya ker?

ntahla... saya mls nak pk dah... berserah jela.. kalau ada replacement... ambik jer.. kalau takde thn jela selagi mana bleh thn... bla rasa takleh thn nanti baru cari altinatif lain... bleh gitu???

ok.. kena stop..baby nganis sudah..... samnung part 2 nanti....

4 Comments:

viruspadu said...

ada lak maid mcm tu

basuh pinggan masih ada sabun ohhhhh

meh sekeh sikit maid tu huhuhuh

Shabaneeny Mahmud said...

tula psl... bukan buih sabun tau... tapi sabun axion hijau tuh still melekat kat pinggan.....

kalau bleh sekeh... mmg dah lama berlekuk kot......

shafa said...

kak ba...
nnt akak tanya budak opis..
smlm die gitau ada org susah, xpass spm umur 17thn nk keje...
org peringat...
bayar rm400...
nnt akak bgtu...

Shabaneeny Mahmud said...

aik... ,mana tau gue ada blog nih

Panoramic Slideshow

Autograf..