IP

Register on greewards.com - invitation by OPENCODE SYSTEMS SDN BHD

Monday, October 20, 2008

Dalam Dlemma....

hmmm... tak tau camner nak buat decision... luah mati bapak.. telan mati mak.. huhuhuuhuhu.... so nak mintak pandangan n komen u all psl bender nih.. at least blh jadikan ukuran dlm membuat keputusan....

semua tahu saya tgh o/station kat kb... saya tgk environment kat sinih cam tak boleh nak masukla... so tgh pk2 blh ker keje kat situ??? mesti semua pelik bla saya ckp camtuh... sebenarnya.. lps konsert ari tuh saya terserempak ngan kawan skolah rendah... cuba bygkan selama 18 thn kitorang tak penah jumpa.. tapi kami still saling mengenali.. dia stay kat KB.. so saya cuba tanya kalau ada keje kosong... dipendekkan citer rupanya dia kenal chairman tempat saya keje... dia mintak saya hantarkan particular saya kat dier.. dier nak mintak tolong chairman.. tukarkan saya kat KB....

patut ker saya terima tawaran tuh??? takut tuh adala.. lagipun tak snaggup nak jadi bhn umpatan.. at the same time kesian pulak budak2... tgh pkir camner keadaan diorang bla blk Kl n duk kat nursery... mmg tak terbayang.... camner nih??? Plezzz help me!

5 Comments:

Teman2 Sekalian said...

wah yang.. n i satu keputusan yang berat tu yang.. kena fikir dari banyak segi... cuba bawa berbincang dengan hubby.. apa kata beliau..??

shafa said...

kata adik mu...
stay jer kt kb...
n azam leh ler stay kt HK....
environment kt kb ok aper...
smart reader pn ada...
sekolah terbaik...??
papa dl antar kite kt skolah terbaik di kb aper..
ape lg nak...??
shopping mall...??
dh ada sume kt kb...
nnt beli umah kt kb..
taman sari tuh kan byk umah nk jual...
stay kt KL...
ngan traffic jam lg...
sakit kepala...

my advice...stay kt kb...
sbl2 tuh leh teman mama....
lg berkat....

opaq said...

better stay kat kb la rather than kl..
its not bout keje..
its bout the kids..

pergaulan sosial tu...
kawan2..
pengaruh rakan sebaya...
think bout it...

tapi dari segi keje pon,
stay kb ok ape...

kos sara hidup sekarang dimana2 pon..same je..baik kl atau kb...
cuma yang pentingnya, how to manage your finance..
mcm adikmu berkata2...
tol, parking, n etc..


huhu..
itu adalah point2 yang saya pikir dulu masa nak wat decision keje di kb atau kl...

now im in kelantan...

lovee tok guru..



its just my 2cent...

Niza said...

Ba,kalau tanya pendapat aku, stay kat KB la.. ko duduk KL pun dah takde apa yg nak ditunggu. Duduk sana sorang2... anak2 terbiar duduk dgn org kan..

kalau ko kerja kat KB, ko dekat dgn mak ko..anak2 ko boleh duduk dgn dia. aku 100% setuju dengan 2 comment kat atas ni.. kalau aku di tempat ko, memang aku akan stay kat KB...

Shabaneeny Mahmud said...

tekiu..tenkiu semua...

mmgla mula2 nak stay kb.. tapi bla tgk environment kat tempat kerja tu yg mcm tak brapa nak stay tuh... kalau dpt keje lain meme tak tolak ahh... pogi terus...

setakat nih mmg majoriti suh stay kbla...

Panoramic Slideshow

Autograf..