Wednesday, September 17, 2008

Suasana raYa..........

ari nih dah 17 hari kita berpuasa.. maknanya tak sampai dua minggu lagih nak raya.... mm.. cepat betul masa bergerak.. pecut 100 meter kot?? hehehehhe... ntah kenapa thn nih saya tak rasa langsung kemeriahan nak ari raya... adakah kerana saya nih dah dlm kategori "remaja purba"?? oh..no.... rasanya baru jer cecah angka 3.. takkan sebegitu cepat??

persiapan raya satu pun tak buat kecuali tempah baju kurung utk saya n ayra dan beli baju melayu utk Mr Azam n ammar... yg lain2.... blum beli lagih especially utk budak2 tuh... ada gak diorang tanya bla nak beli baju raya.. saya tak jawab.... tak tahu nak jwb apa... kuih raya?? jauh skali.. kuih tunjuk takde apatah lagih yg buat sendirik.... arggghhhhhhhh.... mood raya datangla!!!!!!!!!

kalau thn2 yg lps masa nih dah ada kuih raya kat umah.... ada yg buat n ada yg order.... baju raya?? for sure dah beli.. dah siap masuk beg.... utk balik raya.. hahhahaah.. mak budak tak ketinggalan... mesti ada kasut raya, blouse raya... skali order kuih mahu 2-3 ratus hggt.. yela.. mana nak bg umah mak.. mak mertua n umah sendirik....

so thn nih rasanya takde canla lph raya nak sebat biskut raya terutama kuih siput.... my pebret tuh!!!! huhuhuhuhuh..... syian saya... syian lagih budak2.. tak rasa kemeriahan hari raya.....

p/s: mintak2 balik Kl nanti mood raya dtg.......

3 Comments:

meen said...

ha ah kan...modd raya lambat sikit la thn ni..mungkin jgk sebab dah jadi remaja purba kot hihi..

kalau dulu 5hari raya, mau 5pasang baju..skrng ni macam dah tak peduli sgt, tapi tgk la time2 yg kritikal nanti bila tgk org berbaju baru bagai tu..ha time tu baru nak susah payah cari baju raya hehehe...

~errr..raya di mana tahun ni?

shabaneeny said...

thn nih raya kat kb, penang, kedah n perak... woooo.. byk tuh... raya sakan.. heheheh.. thn nih kitorang cdg nak blk kg mama.. (penang n kedah).. tapi blk ptg raya pertama.. so first raya berayala dulu kat kb... lps tu baru blk kg asben.. perak

meen said...

waaah..raya round2 sampai 4buah negri..harus raya sakan hehe

Panoramic Slideshow

Autograf..